Het nieuwe Brussels Airport: ready for take-off!

Branding - Vrijdag 17 Januari 2014 - Geschreven door Tom Struyf

In het grootste geheim heeft Megaluna gewerkt aan het nieuwe logo van Brussels Airport en sinds gisteren is het resultaat bekend gemaakt.

Brussels Airport logo

De opdracht werd voorgegaan door een strategische analyse die Megaluna op vraag van Brussels Airport heeft uitgevoerd. Een nieuw imago, met een nieuw logo, nieuwe baseline en een compleet nieuwe huisstijl volgden vanzelfsprekend. En nu, eindelijk, is het tijd om onze fierheid niet langer te verbergen en te vieren. Wel, dat is precies wat we gisteren gedaan hebben.

Onze eigen Brand Strategy Director Stef Verbeeck vertelt kort waarom een nieuw logo en bijbehorende huisstijl nodig waren: “De huidige merkidentiteit stond haaks op de toekomstvisie van Brussels Airport. Onze luchthaven investeert fors in haar infrastructuur en wil meer dan ooit de klant centraal stellen. De focus moet dus op service en bereikbaarheid liggen, wat voorheen niet het geval was. Daarom drong een rebranding van het merk zich op.“

Maar om zo’n klus te klaren, komt heel wat werk kijken. Onder leiding van Creative Director Vincent Knecht werkte Megaluna het logo en de baseline uit. “Het werd een sterk herkenbaar symbool in de vorm van een gestileerde, warmrode ‘B’ die zowel naar Brussel als België verwijst, aan een hart doet denken. Of zelfs een opstijgende vogel, voor de liefhebbers”, vertelt Knecht. Ook de baseline ‘the heart of Europe’ is geslaagd, vindt Knecht. Brussels Airport ligt in het kloppend hart van Europa en is dus de enige luchthaven die dit met recht en rede mag claimen.

Dus de volgende keer dat je in Brussels Airport bent… denk dan aan ons.

Brussels Airport logo banner

Dit artikel is geschreven door...

Tom Struyf – schreef 28 artikels voor The Factory Brussels.

Contacteer deze schrijver

Hulp nodig bij een project?

Contacteer ons